Voor het vertrek - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Maks Blaauw - WaarBenJij.nu Voor het vertrek - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Maks Blaauw - WaarBenJij.nu

Voor het vertrek

Door: Maks

Blijf op de hoogte en volg Maks

04 Januari 2017 | Noorwegen, Kristiansand

De voorbereiding is bijna voorbij. Morgen is het zo ver. Morgen vertrek ik naar de plaats waar ik de komende maanden zal leven, leren en waar ik zelfstandig zal worden. Nou ja, dat is in ieder geval de bedoeling. Ik vind het reuze spannend, maar ik kan niet wachten tot het zo ver is.

Op het moment is het hier 16:28 uur en ik schrijf mijn eerste bericht voor mijn blog. Ik heb er nu eindelijk de rust voor gevonden om dit berichtje te typen, want alle grote taken die voor vertrek gedaan moesten worden, zijn gedaan. Vandaag ben ik eerst gaan sporten, toen naar de kapper, de opticien en naar de Albert Heijn voor drop en stroopwafels. Allemaal noodzakelijk voordat de reis begint. Hierna kan ik de laatste spullen pakken en de koffers sluiten. Ik ben er klaar voor!

Vanavond in slaap vallen, zal wel even duren. De gezonde spanning zal mijn nachtrust in ieder geval geen goed doen. In de ochtend komen er nog een paar goede vrienden naar mijn huis, om voor de laatste keer in lange tijd elkaar nog te zien.

Dan start de reis, die overigens in het totaal niet langer duurt dan 6 a 7 uur, dat valt nog mee. Op het vliegveld zullen er meer studenten zijn die met mij mee gaan naar Kristiansand vanuit Amsterdam. Alleen zal ik dus niet zijn, gelukkig. Het geeft mij een hoop rust dat ik weet dat er meerdere mensen in hetzelfde schuitje zitten als ik. Hopelijk maken we er met z'n allen en hele gezellige reis van. Eenmaal aangekomen in Kristiansand pakken we de bus voor het laatste stukje richting het centrum van Kristiansand. Daar word ik opgewacht door onze Buddy's (studenten van de universiteit) die ons hier de weg wijs gaan maken. Eenmaal op mijn kamer aangekomen drop ik mijn koffers en gaan we een rondje maken in de stad. Nogmaals: Ik kan niet wachten!

Over een week of zo kunnen jullie lezen hoe de eerste week geweest was.

Tot laterrrrr

  • 04 Januari 2017 - 16:46

    Kees-Jan:

    Hallo Maks,
    Goede reis! Ik verheug me al op je eerste blog vanuit Noorwegen!
    Heel veel plezier en eet het drop niet meteen de eerste dag allemaal op... :-)
    Kees-Jan

  • 08 Januari 2017 - 13:33

    Hetty Van Nieuwamerongen:

    Dag Maks,
    Als alles goed gegaan is, ben je nu op Noorse bodem. Hopelijk is het niet te koud?
    Een goede tijd gewenst. Geniet er van.
    Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maks

Hoi Lezers, Ik ben Maks Blaauw en ik doe de 2e graads wiskundelerarenopleiding op de HAN in Nijmegen. Vanaf begin januari staat mijn leven op z'n kop: Ik ga in Kristiansand (in Noorwegen) mijn Minor doen en daar ga ik ook wonen. In deze blog kun je mijn reis volgen en kun je samen met mij mijn avontuur meebeleven. Veel leesplezier! Groetjes, Maks

Actief sinds 04 Jan. 2017
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 86746

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

05 Januari 2017 - 04 Juni 2017

Minor Kristiansand 2017

Landen bezocht: