Update - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Maks Blaauw - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Maks Blaauw - WaarBenJij.nu

Update

Door: Maks

Blijf op de hoogte en volg Maks

04 Mei 2017 | Noorwegen, Kristiansand

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets geschreven heb. Vandaag is mijn laatste hoorcollege en dan heb ik alleen nog tentamens. Spannende en drukke tijden voor de boeg, want op maandag is mijn mondelinge overhoring en de week daarna moet mijn groep het groepsverslag inleveren. Dan is het daarna vooral vakantie, want alleen in het begin van juni staat de deadline voor mijn individuele verslag.
De afgelopen weken zijn erg gezellig geweest. Ik ben met ESN (Erasmus Students Norway) naar Preikestolen (Priesters stoel) in de buurt Stavanger. Preikestolen is een grote steen vanwaar je uitzicht hebt op een van de fjorden in Noorwegen. Het is een hike van ongeveer 2 uur omhoog en 1,5 uur omlaag. We waren met z’n 25en in een groep en we splitsten op in de verschillende tempo’s mensen hadden. Boven op de top was een fotoshoot voor iedereen en toen besloten we om nog verder omhoog te lopen met een kleiner groepje. Ik zal wat foto’s bijvoegen over hoe de plek er uit zag en hoe mooi het uitzicht was, met besneeuwde toppen en het mooie water. Zelfs het uitzicht op vanuit het hostel dat we sliepen was al geweldig mooi! Het was een van de mooiste plekken waar ik ooit geweest was en het was zeker de trip waard!
Verder heb ik de laatste tijd vooral doorgebracht met lessen, studeren, het doorbrengen van tijd met vrienden en werken in Ostsia. Ik heb inmiddels een hele leuke vriendengroep en ik merk echt dat we elkaar een stuk beter hebben leren kennen. Het einde komt in de buurt en dat is aan de ene kant spannend, maar aan de andere kant ook erg fijn. Ik mis Nederland in allerlei kleine dingetjes, maar aan de andere kant weet ik dat ik Noorwegen ook ga missen. Het is en blijft een geweldig mooie plek en ik heb er geen moment spijt van gehad. De komende weken zullen vooral bestaan uit afronden en afscheid nemen (door veel leuke dingen te doen samen). Ik kijk er erg naar uit, maar zoals ik al zei, afscheid nemen zal moeilijk worden!

  • 04 Mei 2017 - 15:39

    Kees-Jan:

    Hallo Maks,
    Je blogs worden steeds korter en summierder. Ik ben best wel nieuwsgierig hoe je getoetst gaat worden, maar ook over je gevoel van afscheid nemen. Wil je je volgende blog wat uitvoeriger beschrijven (zoals in het begin)?
    Groetjes!
    PS mooie foto's! :-)

  • 05 Mei 2017 - 09:41

    Oma Ellie:

    Hoi bijzondere Maks! Ik lees en zie dat je een steenbok gaat worden....en je was al een bofkont

  • 05 Mei 2017 - 15:33

    Maarten:

    Nog even de studiezaken goed afronden, Maks.
    Dan heb je er daarna des te meer voldoening van.

    Ik kijk naar je uit. X

Tags: Preikestolen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maks

Hoi Lezers, Ik ben Maks Blaauw en ik doe de 2e graads wiskundelerarenopleiding op de HAN in Nijmegen. Vanaf begin januari staat mijn leven op z'n kop: Ik ga in Kristiansand (in Noorwegen) mijn Minor doen en daar ga ik ook wonen. In deze blog kun je mijn reis volgen en kun je samen met mij mijn avontuur meebeleven. Veel leesplezier! Groetjes, Maks

Actief sinds 04 Jan. 2017
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 86742

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

05 Januari 2017 - 04 Juni 2017

Minor Kristiansand 2017

Landen bezocht: